Gliwicki Klub Filmowy WROTA

Kontakt z nami


tel.:     508-620-388

e-mial: gkfwrota@gmail.com
 
Znajdziesz nas na:
FacebookYoutube
ROK 2002
2002 - ten rok, okazał się dla nas bardzo „żywy”. Cały czas się coś działo. Kłopoty, bo głównie o nich mowa, raz zabijają innym razem wzmacniają. W czasie, kiedy montowaliśmy film „Stracone Marzenie” pojawiły się pierwsze przymiarki do zespołu muzycznego, który miał opracowywać muzykę do filmów. Staraliśmy się, by w roku 2002 ta część bardziej się rozbudowała. Pierwszy film należał do nas jako całość, obraz i muzyka. I to był duży sukces. 2002 to czas na rozbudowę i zbieranie nowych doświadczeń. Ruszyliśmy na początku trzybiegunowo. Muzyka, film i fotografia. Zmierzch śwituZespół ”WROTA”, film fabularny „Zmierzch Świtu”, oraz Fotografia Beniamina Szwed, który u nas miał tę działkę pod opieką. Pierwsza strona internetowa nabrała już kształtu i choć bardzo się różni od obecnej, zdobywała dla nas pierwsze kontakty i działała tak, jak powinna. Zespół miał próby w Szkole na Jasnej, gdzie uczęszczał Beniamin.
 



Tak odbywaliśmy coraz to bardziej zaawansowane próby, oraz coraz częściej występowaliśmy dla publiczności w ramach promocji klubu. W szkole, dla dzieciaków z domu dziecka, dla dzieciaków ze świetlicy, którą opiekowała się 19 Drużyna Harcerska pod dowództwem Darka Opoki. Nasza muzyką podobała się, co było dla nas odpowiednim środkiem motywacyjnym. Skład ekipy to Joanna Krawczyk, Paweł Mikoś, Marcin Kondraciuk, Beniamin Szwed, Piotr Nabielec oraz Łukasz Zając. W lutym nastąpiło duże ożywienie klubu w związku z nowym scenariuszem. Jednak do realizacji było jeszcze daleko. Zaczęliśmy od stworzenia nowej grupy PGES – Pirotechniczna Grupa Efektów Specjalnych. Ćwiczyliśmy z dala od ludzi, ekipą zajmował się Mariusz Popielas. Grupa testowała swoje wynalazki przed planem zdjęciowym przewidzianym na sierpień – wrzesień. Beniamin Szwed „pstrykał fotki”, ale coraz częściej zaglądał do ruchomego obrazu od strony operatorskiej i reżyserskiej. Spotykaliśmy się raz w miesiącu jako stała ekipa, zawsze kogoś brakowało, bo tak niestety już jest, jednak cały czas robiliśmy krok do przodu. Zespół grywał, Ekipa PGES coś wysadzała, Benek pstrykał fotki, Łukasz Junkier malował itd… Przyszedł wrzesień, sam początek, zaczęliśmy zdjęcia do filmu „Zmierzch Świtu”. Został zmontowany, bo już dysponowaliśmy komputerem Pawła i otrzymaliśmy propozycje od Urszuli Biel, dyrektorki Kina Amok, aby zaprezentować nasz film podczas przeglądu Kina Niezależnego. Tak też uczyniliśmy. W październiku kino Amok zapełnia się widownią. Przejeżdża ekipa TV z Jaworza, lokalni fotografowie w tym słynny Wojtuś na rowerze, dziennikarze. Marcin w tym czasie pracował jako fotograf i w dniu pokazu na dwie godziny przed był we Wrocławiu. Szef Jarek obiecał ze zdążą przed czasem. Byli dokładnie 10 minut przed. Cała ekipa filmowa i aktorska przyjechała i rozsiadła się pomiędzy ludźmi, aby słyszeć ich uwagi. Tak się stało, że wśród widzów siedział Dariusz Jezierski, który jeszcze w tym roku rozpoczął z GKF-WROTA współpracę. Pokaz był udany, a widzowie zarzucili pytaniami Marcina, ten zmęczony po pracy ledwo odpowiadał. To był wyjątkowy dzień. Film widzieli jeszcze nasi ulubieni krytycy, czyli nauczyciele z ZSŁ. Usłyszeliśmy od nich bardzo dużo wartościowych słów. W grudniu odbył się casting do Teatru Nowej Sztuki. Za datę powstania Teatru Nowej Sztuki można uważać dzień pierwszego castingu – 7 grudnia 2002 roku. W jego wyniku kilkanaście osób płci obojga podjęło się stworzenia pierwszego zespołu TNS. Charaktery i umiejętności adeptów sztuki aktorskiej były bardzo różne. Dlatego właśnie dwójka założycieli – Dariusz Jezierski (szef Młodzieżowego Ruchu Kultury PARNAS) i Marcin Kondraciuk (szef Gliwickiego Klubu Filmowego WROTA), zastosowała bardzo różnorodny i urozmaicony system ćwiczeń warsztatowych. Daleko wykraczały one poza to wszystko, co na ogół kojarzy się z teatrem. Oprócz pracy z tekstem, czy budowania pierwszych etiud teatralnych, aktorzy systematycznie pracowali w terenie…Piłka nożna, potem śniegowe wojny, walka na miecze (mistrzem w reżyserowaniu tych swoistych terenowych spektakli okazał się Marcin), były wstępem do pracy nad technikami oddechowymi, będącymi wszak podstawą prawidłowej emisji głosu. Praca nad tekstem i grą aktorską odbywała się w pomieszczeniach Młodzieżowego Domu Kultury, którego Dyrekcja ze zrozumieniem i sympatią przyjęła TNS, całkowicie nieodpłatnie udostępniając swoją Scenę Debiutów Realnych. Młodzieżowy Dom Kultury okazał się pierwszym mecenasem TNS. Rok 2002 dobiegał końca.

PARTNERZY

undicom.pl
strony internetowe gliwice
created by